هزینه لیزر موی زائد

عوارض لیزر موهای زائد ؛ لیزر موهای زائد برای کسانی که به دنبال راه حلی برای رفع دائمی موهای زائد خود هستند بسیار مناسب است . این روش ماندگار تر از سایر روشهای رفع موهای زائد است . با استفاده از لیزر فولیکول مو را می سوزانند و مانع رشد مجدد آن می شوند . اما لازم است تا قبل از شروع لیزر درمانی ؛ از نحوه کار لیزر درمانی و شایعاتی پیرامون عوارض لیزر بدانید .

نحوه انجام لیزر موهای زائد چگونه است ؟

رفع موهای زائد صورت

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا جنتل مکس پرو یک دستگاه تمام عیار برای لیزر موهای زائد است ؛ این دستگاه در حال حاظر یکی از پیشرفته ترین و کامل ترین نمونه های دستگاههای لیزر موهای زائد در دنیاست . علت محبوبیت بیش از حد این دستگاه میزان اثر گذاری این دستگاه در نتیجه لیزر موهای زائد و همچنین داشتن سیستم خنک کننده عالی برای لیزر بدون درد است . در انجام لیزر موهای زائد ؛ پرتوی لیزر به فولیکول مو تابانده می شود و آن را نابود می کند برای همین دیگر موی زائدی رشد نمیکند . همه ما میدانیم که چرخه رشد مو از سه مرحله تشکیل شده است . مراحل رشد مو عبارتند از آناژن ، کاتاژن و تلوژن ؛ تاثیر لیزر موهای زائد در مرحله رشد مو بسیار بیشتر است ، چرا که در این مرحله ریشه مو هدف قرار میگیرد و با گرمای تولید شده از طرف لیزر فولیکول مو میشوزد و دیگر رشد نمیکند.

آیا انجام لیزر موهای زائد ایمن است ؟

سوالات لیزر موی زائد

دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یکی از برترین و پیشرفته ترین  دستگاه های لیزر موهای زائد در جهان به شمار می رود. این دستگاه ساخت آمریکا و مورد تایید FDA قرار گرفته است .  این دستگاه با  تکنولوژی پیشرفته مناسب برای لیزر انواع موهای زائد است. اگر شما نگرانی از بابت ایمن بودن لیزر درمانی دارید باید به شما بگوییم که طول فرکانس دستگاه الکساندرایت کندلا 755 نانومتر است . این یعنی میزان نفوذ پذیری این اشعه تنها در حدی است که به فولیکول مو می رسد و به هیچ عنوان از لایه بافت بدن رد نمی شود و هیچگونه آسیبی به اندام های بدن نمی رساند . همچنین در این دستگاه امکان تنطیم توان لیزر و مدت زمان پالس ها بر روی پوست انجام پذیر است . در این فرآیند اشعه لیزر هنگام برخورد با سطح پوست توسط ملانین (رنگ دانه های پوست ) جذب می شود و این اشعه انرژی بسیار زیادی را آزاد می سازد که منجربه حرارت بالا در فولیکول مو می شود . فولیکول مو بر اثر حرارت لیزر می سوزد و توانایی رشد مجدد خود را از دست می دهد. بنابراین به رفع موهای زائد ختم می شود .

 عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد

عوارض لیزر موی زائد از شایعه تا واقعیت اکثر افرادی که از لیزر موی زائد استفاده میکنند میدانند که این روش ، روشی مطمئن و ایمن است . و تا کنون نیز موردی مبنی بر خطر آفرین بودن یا مضرر بودن لیزر موهای زائد گزارش نشده است . همانطور که در بالا اشاره نمودیم دستگاه لیزر الکساندرایت پیشرفته ترین نوع لیزر موهای زائد است و دارای تاییده از FDA آمریکا میباشد . این تاییده مهم نشان دهنده سلامت و ایمن بودن این دستگاه است . با این حال برخی افراد ممکن است دچار عوارض ناخواسته ای شوند که برای شما ذکر میکنیم :

قرمزی و التهاب عوارض لیزر

• قرمزی و التهاب

حذف موهای زائد با دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا به فولیکول مو آسیب میزند تا مانع از رشد مجدد آن باشد ؛ بنابراین بدن نیز به آن واکنش نشان میدهد . و به همین علت معمولا بیماران پس از جلسات لیزر ، قرمزی و التهاب را در ناحیه تحت درمان لیزر مشاهده می کنند. این میزان کم از قرمزی و التهاب طبیعی است و به هیچ وجه نگران کننده نیست . تاکید ما بر این است که قبل از لیزر درمانی حتما مراکز معتبر و با سابقه را برای لیزر موهای زائد انتخاب کنید چرا که در این مراکز اولا دستگاه ها اجاره ای نیستند بنابراین همیشه در دوره خاصی کالیبره میشوند بهترین نتیجه را روی پوست بگذارند. دوما در مراکز معتبر از پزشک مخصوص و یا اپراتور متبحر و آموزش دیده استفاده میشود تا کوچکترین آسیبی به پوست نرسد و اپراتور توانایی کامل را برای کار با دستگاه را دارد .

• پوسته پوسته شدن

افرادی که دارای پوست خشک هستند ، احتمالا بعد از اتمام جلسه لیزر مو ، پوسته پوسته شدن روی ناحیه لیزر شده را مشاهده خواهند کرد . این عارضه جانبی هرچند ظاهری ناخوشایندی دارد اما خود به خود از بین خواهد رفت . البته این پوسته ها میتواند ایجاد خارش یا سوزش کند اما با مراقبت هایی همانند استفاده از ژل آلوئه ورا و یا کرم های مرطوب کننده از طولانی شدن این عارضه جلوگیری کند.

لک های پوستی لیزر

• تغییر در رنگ پوست

یکی دیگر از عوارض لیزر موی زائد میتوان به تغییر رنگ پوست در نواحی لیزر شده اشاره نمود. گاهی اوقات ناحیه لیزر شده تیره تر یا روشن تر از سایر نواحی پوست بدن به نظر می رسد. شاید به نظر برخی از بیماران این وضعیت به عنوان یکی از عوارض لیزر موی زائد ، وحشتناک به نظر برسد ؛ آنها تصور می کنند که رنگ دانه های پوستشان تغییر پیدا کرده و هرگز درمان نخواهد شد . در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است . این تغییر رنگ حداکثر طی دو هفته تا یک ماه از بین خواهد رفت و پس از آن پوست به رنگ قبلی خود باز می گردد.

• آسیب دیدن چشم

آسیب دیدن چشم ها هنگام لیزر درمانی یکی از عوارض وحشتناک لیزر موهای زائد می تواند باشد . چون انرژی لیزر هنگام تابیدن به پوست زیاد است و خطر آسیب رساندن به چشم ها در اثر برخورد اشعه لیزر وجود دارد به همین علت پیش از شروع جلسات لیزر ؛ عینک مخصوص به بیمار داده می شود که باید تا پایان جلسه لیزر بر روی چشم ها بگذارد . متخصص لیزر نیز خود از همین عینک های محافظ استفاده می کند تا از آسیب رسیدن به چشم هایش چلوگیری کند.

محافظت از چشم ها در لیزر درمانی
  • افزایش رشد مو

افزایش بیش از حد رشد مو های زائد در ناحیه لیزر شده گاهی جزء عوارض لیزر موی زائد محسوب می شود.

اما این عارضه زمانی رخ می دهد که بیمار با وجود ابتلا به بیماری های هورمونی نظیر اختلالات هورمونی ، کم کاری تیروئید ، دیابت و غیره و بدون آگاه نمودن متخصص لیزر مو نسبت به آنها ، اقدام به لیزر موهای زائد خود می کند.

در کلینیک زیبایی اکسیر – ایران کندلا پیش از شروع جلسات لیزر به مراجعین فرم خاصی داده می شود تا هر گونه بیماری یا اختلال هورمونی که به آن مبتلا هستند را به اطلاع متخصص لیزر برساند تا از بروز چنین عارضه ای جلوگیری شود.

  • تغییر در بافت پوست

تغییر در بافت پوست در صورتی که پوست خود را برنزه کرده باشید اتفاق می افتد .بهتر است به منظور جلوگیری از بروز چنین عارضه جانبی ، توصیه متخصص لیزر را جدی بگیرید و حداقل 6 هفته پیش از شروع جلسات لیزر از گرفتن حمام آفتاب یا رفتن به سولاریوم خودداری نمایید .

 

• افزایش رشد مو

افزایش بیش از حد رشد مو های زائد در ناحیه لیزر شده گاهی جزء عوارض لیزر موی زائد محسوب می شود.
اما این عارضه زمانی رخ می دهد که بیمار با وجود ابتلا به بیماری های هورمونی نظیر اختلالات هورمونی ، کم کاری تیروئید ، دیابت و غیره و بدون آگاه نمودن متخصص لیزر مو نسبت به آنها ، اقدام به لیزر موهای زائد خود می کند.
در کلینیک زیبایی اکسیر – ایران کندلا پیش از شروع جلسات لیزر به مراجعین فرم خاصی داده می شود تا هر گونه بیماری یا اختلال هورمونی که به آن مبتلا هستند را به اطلاع متخصص لیزر برساند تا از بروز چنین عارضه ای جلوگیری شود.

• تغییر در بافت پوست

تغییر در بافت پوست در صورتی که پوست خود را برنزه کرده باشید اتفاق می افتد .بهتر است به منظور جلوگیری از بروز چنین عارضه جانبی ، توصیه متخصص لیزر را جدی بگیرید و حداقل 6 هفته پیش از شروع جلسات لیزر از گرفتن حمام آفتاب یا رفتن به سولاریوم خودداری نمایید .

 

لیزر موهای زائد چه فوایدی دارد  ؟

فواید لیزر موهای زائد

• لیزر به پوست آسیب وارد نمی کند

یکی ار فواید لیزر موهای زائد این است که پوستی صاف و یکدست برای شما به جای می گذارد.
دلیل آن نیز این است که هیچ موی زبری به جای موهای کنده شده بیرون نمی آید که باعث زبری پوست شما گردد.
لیزر موی زائد مانند دیگر روشها به لایه بالایی پوست آسیبی وارد نمی کند و باعث ایجاد حساسیت یا زخم و راش های پوستی هم نمی شود.

• صرفه جویی در زمان

لیزر موهای زائد درمانی بسیار سریع و قابل اعتماد است و به همین دلیل است که بیشتر افراد تمایل به استفاده از لیزر بدون درد دارند .
در روش لیزر موهای زائد شما دیگر مجبور نیستید ساعتها وقت خود را صرف اصلاح و رفع موهای زائد خود بکنید.

 

صرفه جویی در هزینه ها با لیزر درمانی

• در لیزر موی زائد خبری از موی زیر پوستی نیست

یکی دیگر از فواید لیزر موی زائد این است که با از بین رفتن فولیکول های مو امکان به وجود آمدن موی زیر پوستی تقریبا به صفر می رسد .
حتی اگر موی جدیدی رشد کند چون به صورت مستقیم رشد خواهد کرد و از پوست بیرون می آید ، دیگر در زیر پوست پیج نمی خورد و این باعث صافی و شفافیت پوست می گردد.

• صرفه جویی در هزینه ها

شاید شما در ابتدا به این فکر کنید که لیزر موهای زائد برای شما هزینه زیادی دارد و در انتخاب این روش برای حذف موهای زائد دچار شک و تردید شوید.
اما این نکته را مد نظر قرار دهید که شما سالهاست از روش های دیگر برای رفع موهای زائد استفاده می کنید و هزینه برای اصلاح صورت ، رفع موهای زائد توسط موم یا وکس پرداخت می کنید.
اما در روش لیزر موهای زائد شما یکبار برای همیشه هزینه می کنید و یک عمر از شر موهای زائد خود خلاص می شوید ضمن اینکه بسیار در وقت شما صرفه جویی می شود و همیشه نیز آراسته و مرتب خواهید بود.
قیمت انجام لیزر در کلینیک های مختلف متفاوت است و علت آن هم به دلیل نوع دستگاه مورد استفاده برای لیزر و کیفیت ارائه خدمات لیزر است .
در کلینیک زیبایی اکسیر – ایران کندلا ما با کیفیت ترین کار لیزر را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهیم .
شما متیوانید برای اطلاع از تعرفه های شگفت انگیز ما به صفحه تعرفه خدمات لیزر مراجعه کنید .

هزینه لیزر موی زائد

• راه حل قطعی و دائمی

لیزر موهای زائد ، یک روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است .
در این روش چون فولیکول مو نابود می شود امکان رشد مجدد مو دیگر وجود نخواهد داشت .
تنها ممکن است طبق توصیه پزشک خود پس از اتمام لیزر درمانی ، سالی یکبار برای تمدید جلسه لیزر خود مراجعه کنید.

• لیزر بدون درد

یکی از ویژگی های لیزر در کلینیک زیبایی اکسیر – ایران کندلا این است که شما تجربه استفاده از لیزر بدون درد را خواهید داشت .
در ایران کندلا ما با بهره مندی از دستگاه های پیشرفته همانند لیزر الکساندرایت کندلا و الکساندرایت دکا ، لیزری بدون درد را برای شما نوید می دهیم .
این دستگاه ها با استفاده از سیستم خنک کننده ای که دارند سطح پوست را تا حدی بی حس کرده و هنگام استفاده از لیزر شما دردی زیادی را حس نخواهید کرد .

آیا لیزر موهای زائد واقعا تاثیر گذار است ؟

پاهایی صاف و درخشان با لیزر

درمان لیزر موهای زائد روشی قطعی و موثر است . مراجعین پس از جلسه اول لیزر درمانی ، شاهد از بین رفتن بسیاری از موهای زائد خود خواهند بود .
پس از اولین جلسه درمانی لیزر موهای زائد ، بیمار تا چندین ماه بدون مو خواهد بود .
نهایتا موها مجدد رشد خواهند کرد هرچند این بار بسیار ضعیف تر کم پشت تر و بصورت کرکی خواهند بود و با ادامه جلسات لیزر درمانی به طور کامل و دائمی شاهد از بین رفتن موهای زائد خود خواهید بود .
لیزر درمانی بر روی افرادی که دارای پوست روشن و موهای زائد تیره هستند تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت .
اما با وجود دستگاه با تکنولوژی الکساندرایت افراد با هر نوع پوستی و با هر رنگ مویی میتوانند لیزر درمانی خود را شروع کنند.
دیگر زمان آن رسیده که شما نیز نوبت لیزر خود را تعیین کنید و برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید .

مراقبت های بعد از لیزر

مراقبت های بعد از لیزر

بعد از لیزر درمانی ، هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید .
بعد از لیزر از 24 تا 48 ساعت از گرفتن دوش آب گرم و سونا پرهیز کنید .یک هفته پس از درمان از اسکراب استفاده کنید .
این کار همه ریزش موهای زائد را تسریع می کند و هم از خشکی پوست جلوگیری می کند .
شب ها قبل از خواب از کرم های مرطوب کننده پوست استفاده کنید تا از هیپرپیگمتناسون و حساسیت پوست جلوگیری کند.

سوالات متداول لیزر کندلا

سولات متداول

لیزر موی زائد چیست؟

لیزر موهای زائد: به عنوان بهترین روش حذف دائمی موهای زائد بدن شناخته می شود. در لیزر مو, با استفاده از دستگاه کندلا جنتل مکس پرو ، بدون رنج بردن از حساسیت های پوستی ناشی از کرم موبر و بدون نیاز به صرف وقت زیاد می توانید موهای زائد را رفع نمایید . با انتخاب دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا و دکا تنها در چند جلسه میتوانید با موهای زائد خداحافظی کنید چون لیزر موهای زائد الکساندرایت، ریشه موها را با جذب انرژی و ایجاد حرارت توسط ملانین می سوزاند؛ امکان رشد مجدد آنها وجود ندارد.

فرایند حذف موهای زائد توسط لیزر به چه صورت است؟

حذف موهای زائد با لیزر یک فرایند ساده است که از یک اشعه ی نور متمرکز شده بر روی پوست شما به منظور حذف موها استفاده می نماید. در واقع اشعه ی نور فولیکول های موی موجود در زیر پوست شما را هدف قرار می دهد و موجب متوقف شدن رشد مو ها از ناحیه ی ریشه می گردد. در هر بار استفاده از لیزر، بخشی از موها که در آن دوره از زمان در وضعیت رشد خود قرار دارند و یا به اصطلاح فعال هستند، حذف می گردند. از این رو جلسات متعددی برای حذف کامل موهای زائد نیاز است، زیرا همه موهای زائد در یک زمان مشخص در فاز رشد قرار نمی گیرند و فاز رشد موهای زائد افراد مختلف متفاوت است. مدت زمان انجام فرایند لیزر بسته به اندازه محلی که قرار است توسط این روش انجام می شود متفاوت می باشد و می تواند از چند دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث قرمزی، تورم، خارش و جوش می‌شود؟

انجام لیزر ممکن است در کسانی که پوست حساس تری دارند ایجاد قرمزی و کمی التهاب نماید ؛ همانند زمانی که وکس انجام می دهید ؛  شما در چند جلسه اول درمانممکن است  با لیزر دچار تورم و خارش پوست روبرو  شوید و بروز قرمزی پوست به عنوان یکی از عوارض جانبی لیزر بسیار شایع است. شما می‌توانید از ژل آلوئه ورا برای تسکین پوست و کاهش التهاب استفاده کنید. همچنین می توانید با توصیه پزشک پوست خود از راه کار هایی که پزشک پیشنهاد می دهند استفاده نمایید.

تاثیر لیزر بر موهای زائد چگونه است ؟

این عوامل بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر گذار است همانند : جنس و ضخامت موها ، رنگ مو و نوع پوست ، چرخه رشد موی افراد ، نوع دستگاه لیزر ، میزان مهارت اپراتور لیزر ؛ در یک کلینیک معتبر و مجهز با کادر درمانی مجرب نوع دستگاه بر اساس جنس ، ضخامت و رنگ پوست و موی شما انتخاب می شود . تاثیر لیزر موهای زائد بر افراد متفاوت است ولی نتایج نشان داده است این تعداد جلسه برای افراد مفید واقع شده است و مقدار زیادی از مو ها دیگر رشد نمیکنند یا به صورت کرک و بسیار ضعیف ظاهر می شود.

آیا یک جلسه یا دو جلسه لیزر می تواند کافی باشد؟

از آنجا که اثر لیزر بر روی آن دسته از موهایی است که در دوره رشد خود قرار دارند و بر مو های غیرفعال اثر نمی گذارد این  تعداد جلسات برای تحت تاثیر قرار دادن همه فولیکول های مو کافی نخواهد بود. برای نتایج دقیق و کامل به برنامه زمانی لیزر خود پایبند باشید وگرنه مجبور می شوید آن را از اول شروع کنید.

لیزر مو های زائد روی چه کسانی بیشترین اثر را دارد؟

تاثیر این روش روی افرادی که موی تیره و پوست روشن داشتند بیشتر است. ولی امروزه با تکنولوژی های جدید به کار گرفته شده در دستگاه ها برای هر تناژ رنگ پوست و مو این امکان فراهم شده است که از لیزر موهای زائد بهره ببرند.

آیا دستگاه و فرکانس لیزر مو برای پوست های تیره با پوست های روشن متفاوت است؟

لیزر موهای زائد، توسط دستگاه لیزر موی کندلا الکساندرایت را می توان روی پوست اکثر ایرانیان انجام داد! با توجه به تحقیقات انجام گرفته نوع پوست اکثر زنان و مردان ایرانی در طیف روشن تا سبزه  قرار دارد. چون لیزر کندلا الکس طول موج را در محدوده فرو سرخ (755 نانومتر) تولید می کند، با تنظیم مناسب مدت پالس ها و اندازه اشعه لیزر می توان موهای زائد این نوع پوست ها را به راحتی و با سرعت قابل قبول از بین برد.

پوست بدن من تیره است، آیا لیزر مو برای من مناسب است؟

همانطور که اشاره شد چون اشعه لیزر باید توسط رنگدانه (فولیکول با ملانین) جذب شود؛ هرچه پوست تیره تر باشد امکان نفوذ لیزر و رسیدن به ریشه مو کاهش پیدا می کند،چون ملانین موجود در اپیدرم پوست تیره آن را جذب می کند. جذب بیش از حد انرژی لیزر کندلا  (با طول موج خاص الکساندرایت) توسط ملانین اپیدرم در پوست های تیره علاوه بر اینکه به پوست آسیب وارد کرده و برای فرد مشکلاتی ایجاد می کند، نتیجه مطلوب را روی حذف موهای زائد نخواهد داشت. البته شرکت کندلا افرادی که پوست های تیره ای دارند را نیز تنها نگذاشته و دستگاه لیزر موی کندلا مکس از سری جنتل پرو را به این منظور طراحی کرده است که با استفاده از تنظیم مدت زمان پالس ها و اندازه اشعه لیزر بتوان پوست هایی که تیره هستند و تا حدی برنزه شده اند را لیزر کرد.

اگر برنزه کرده باشم، آیا میتوانم لیزر مو انجام دهم؟

افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند باید مدتی حدود 4 تا 6 ماه منتظر بمانند تا پوست آنها به رنگ طبیعی خود برگردد و سپس اقدام به انجام لیزر توسط دستگاه Candela Alex کنند. در دستگاه کندلا یگ 2019 گزینه هایی نیز در نظر گرفته شده که با استفاده از تنظیم مدت زمان پالس ها و اندازه لکه لیزر بتوان پوست هایی که تا حدی برنزه شده اند را لیزر کرد. البته این تنظمیات باید توسط افراد متخصص و آموزش دیده انجام گیرد بنابراین در کل بهتر است که پیش از برگشتن رنگ پوستتان به حالت طبیعی از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنید.

آیا باید حتما تمامی دوره جلسات لیزر را تمام کنم؟

موهای بدن در دوره های مختلف رشد می کنند و پس از آن رشد آنها متوقف می شود .لیزر بر روی ان دسته موهایی اثر میگذارد که در مرحله رشد خود هستند .در واقع موهایی که در مرحله رشد خود نیستند هیچ آسیبی نمی بینند چرخه رشد و مرگ مو در طی چند هفته اتفاق می افتد .پس از آن مو به دوره استراحت وارد میشود که ممکن است 24 هفته به طول انجامد طول این دوره در افراد مختلف متفاوت است بنابراین داشتن برنامه دقیق و منظم برای لیزر بسیار مهم است . چون در این صورت است که میتوان موهای در حال رشد بیشتری را با لیزر از بین برد.

آیا کاهش موها به صورت همیشگی خواهد بود؟

لیزر موهای زائد روشی امن و مطمئن برای از بین بردن موهای زائد بدن است ؛ و چون در دستگاه لیزر الکساندرایت مستقیما فولیکول مو هدف قرار میگیرد بنابراین میتوان گفت که  حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مو ها بعد از جلسه آخر به طور دائم برطرف می شوند و امکان رشد آن ها از بین می رود. انجام یک یا دو جلسه سالیانه می تواند پوست بدون مو و لطیف را برای شما  فراهم کند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است ؟

اگر می خواهید بدانید بهترین و مناسب ترین دستگاه رفع موهای زائد کدام است باید توجه کنید که رنگدانه های موی بیشتر ایرانی ها نیز به اندازه کافی تیره است به طوری که برای جذب اشعه لیزر کندلا الکساندرایت و ایجاد انرژی حرارتی مورد نیاز برای ازبین بردن ریشه مو کاملا مناسب است.پوست روشن و موی تیره ایرانیان آنها را به کاندیدهای ایده آلی برای انجام لیزر موهای زائد توسط دستگاه لیزر موی کندلا جنتل مکس پرو تبدیل کرده است.به همین علت استفاده از دستگاه کندلا مدل جنتل مکس پرو  با بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و امکانات جدید در اکثر کلینیک های زیبایی، سالن های آرایشی و مطب متخصصان پوست و مو بسیار رایج است و رضایت کامل مراجعین به این مراکز را بدست آورده است.

عوارض لیزر مو های زائد چیست؟

شایعات بسیاری پیرامون عوارض بعد از انجام لیزر موهای زائد وجود دارد که بیشتر آنها بی اساس است. برای تصمیم گیری درست، بهتر است به جای اینکه شایعات نوشته شده در فضای مجازی را باور کنید به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و اطلاعات درستی در خصوص این عوارض از او دریافت کنید.اگر لیزر توسط اپراتور ناشی انجام شود و تحت نظر پزشک نباشد ممکن است باعث ایجاد لک و سوختگی خفیف بر روی پوست شما گردد؛ این لک ها از عوارض انجام لیزر هستند و احتمالا پس از چند روز خودشان ناپدید می شوند. البته در برخی موارد نادر نیز انجام لیزر در جلسات بعد می تواند این لک ها را از بین ببرد.

آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم به طور کلی ممکن است کمی درد را تجربه کنید ولی آنقدر نیست که غیر قابل تحمل باشد دستگاه لیزر کندلا ا استفاده از تکنولوژی سیستم خنک کننده DCD (اسپری کریوژن) و ACC (دمیدن هوای سرد روی پوست) قبل و بعد از تاباندن اشعه لیزر در دستگاه های لیزر موی کندلا سری جنتل مکس پرو باعث می شود دردی که حین انجام لیزر مو تحمل می کنید کاملا قابل تحمل و بسیار کمتر از اپیلاسیون است.

آیا لیزر پوست را سفید می کند؟

سوالی که بسیاری از افراد مطرح میکنند این است که آیا بعد از انجام لیزر پوست ما سفید می شود؟در پاسخ به سوال باید بگوییم که هیچ دستگاه لیزری نیست که پوست شما را سفید کند اما وقتی لیزر موهای زائد انجام می شودشما نیاز کمتری به ژیلت زدن و کندن موها از ریشه خواهید داشت .به بدین صورت پوست شفاف تر و سفید تر می شود

چه نوع موهایی زودتر از بین می روند؟

هرچه مو ها کلفت و مردانه تر باشند زودتر تحت تاثیر قرار گرفته و از بین می روند.به همین علت لیزر موهای زائد زیربغل می تواند بسیار اثربخشی سریعی داشته باشد.

آیا مصرف داروی خاصی لازم است قبل از لیزر قطع شود؟

بعضی داروها سبب افزایش حساسیت پوست به نور می شوند از این دسته می توان بعضی از آنتی بیوتیک ها را نام برد. به همین علت توصیه می شود لیزر موهای زائد پس از درمان عفونت های میکروبی انجام شود.روآکوتان (برای جوش صورت) با توجه به دوز مصرفی نیز می تواند روی نتایج لیزر اثرگذار باشد و باید کنترل شود. اگر داروی خاصی دریافت می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا لیزر برای مردان انجام می شود؟

بله لیزر آقایان نیز انجام می شود که کم اثرتر از لیزر خانم ها است. زیرا هورمون های مردانه سبب مقاومت مو ها در برابر لیزر می شوند و به همین علت آقایانی که تمایل به لیزر دارند باید جلسات یادآور سالیانه انجام دهند.

آیا لیزرموهای زائد منجر به نازایی می شود؟

خیر همانطور که گفته شد عمق نفوذ لیزر چند میلی متر است و هیچگونه اثری بر اندام های داخلی ندارد و شایعات غیر علمی افراد سودجو را باور نکنید. تمام این موارد به طور علمی توسط سازمان غذا و دارو مورد آزمایش قرار گرفته شده است و نگرانی برای آن ها وجود ندارد.

قبل از لیزر به این نکات حتما توجه داشته باشید

از آفتاب گرفتن و برنزه کردن پیش از لیزر اجتناب کنید ؛ از سه هفته پیش از درمان باید از بند انداختن ، اپیلاسیون ، و الکترولیز خودداری کنید ؛ بیرون کشیدن موها از ریشه بدین معنی است که هیچ فولیکول مویی برای لیزر کردن وجود نخواهد داشت .قبل از لیزر پوست خود را تمیز کنید و پوست باید عاری از هر گونه مواد آرایشی ، لوسیون و خشبوکننده باشد ؛

فاصله مناسب جلسات لیزر چقدر باید باشد ؟

لیزر موهای زائد طی چندین جلسه روی یک ناحیه از بدن انجام میگیرد و مراجعه کننده باید در فواصل زمانی معینی برای تکرار جلسات لیزر به کلینیک مراجعه کنند .فاصله زمانی میان دو جلسه لیزر موهای زائد کل بدن معمولا 4 تا 6 هفته بسته به میزان رشد بدن و میزان تراکم آنها در نظر گرفته میشود .در فرآیند رشد طبیعی موهای زائد؛ مو در مراحل مختلفی قرار میگیرد و اثر بخشی لیزر فقط محدود به آن دسته از موهایی است که در فاز رشد و فعالیت قرار دارند .بنابراین اگر فولیکول مو در فاز خواب باشد لیزر روی آن بی تاثیر است .به همین دلیل جلسات درمانی لیزر باید در فواصل زمانی مشخص تکرار شوند تا تمامی موها تحت تاثیر لیزر قرار بگیرند.

بعد از لیزر مو های زائد چگونه از پوست باید مراقبت شود که بهترین نتیجه حاصل شود؟

پس از عمل باید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کرد و در حد امکان از کرم های ضد آفتاب استفاده نمود.علاوه بر این در صورت رشد موهای زائد در بین جلسات باید توسط تیغ اصلاح شوند و از کندن آن خودداری شود.

برای چه قسمت هایی از بدن لیزر مو جایز نیست؟

در قسمت هایی از بدن که به علت بیماریهای پوستی مانند آکنه، تبخال، عفونت پوستی و اگزما یا عمل های جراحی، زخم باز، عفونت یا بخیه ای که هنوز بهبود نیافته وجود داشته باشد؛ نمی توان عمل جراحی انجام داد.

هزینه و قیمت لیزر موهای زائد

هزینه لیزر موهای زائد بسته به نوع ناحیه ای که میخواهید لیزر کنید متفاوت است برای اطلاع از قیمت ها به صفحه تعرفه خدمات سایت مراجعه کنید یا میتوانید با مرکز که شماره آن در سایت درج شده است تماس حاصل فرمایید.

فواید استفاده از لیزر چیست ؟

صرفه جویی در زمان و هزینه (دیگر لازم نیست هزینه رفتن به سالن های اپلاسیون یا خرید کرم های موبر را بدهید و یا هر روز از تیغ و شیو استفاده کنید ) دائمی بودن این روش ( لیزر موهای زائد روشی دائمی و پایدار است فرد بعد از اتمام جلسات خود پوستی لطیف و بدون مو خواهد داشت لازم است که سالیانه یا هر 6 ماه یکبار لیزر تمدید گردد.) بدون وجود حساسیت و قرمزی و درد (استفاده از ذستگاه لیزر الکساندرایت کندلا یکی از بهترین گزینه ها برای لیزر موی زائد بدون درد است )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *